Kako postati IT Support Specialist?

Kada neko kaže „ne radi mi kompjuter“ – ti si prva osoba koju zovu.

IT SUPPORT SPECIALIST - IT Support Specialist

Šta je IT Support Specialist?

IT support specialist je osoba koja pomaže korisnicima i kolegama da reše tehničke probleme – bilo da je u pitanju neispravan printer, problem sa internetom, pad aplikacije ili potreba za instalacijom softvera.

Ovo zanimanje zahteva kapacitet u tehničkom smislu, ali i strpljenje, komunikaciju i osećaj za ljude. Ako voliš da rešavaš konkretne tehničke probleme i voliš kada sve „radi kako treba“ – ovo je odličan start.

 

“Nekima si tehnička podrška. Nekima – spas u poslednji čas.”

Šta radi IT Support Specialist?

  • Pomaže zaposlenima i korisnicima da reše IT probleme (lokalno ili na daljinu)

  • Postavlja i održava računare, mreže, printere, softvere i naloge

  • Instalira operativne sisteme i aplikacije

  • Prati tikete i zahteve u IT sistemu podrške

  • Dokumentuje rešenja i kreira „how-to“ uputstva

  • Sarađuje sa sistemskim i mrežnim administratorima

Gde radi IT Support Specialist?

  • Male i velike firme (interni IT timovi)

  • Škole, univerziteti, bolnice, javne ustanove

  • Korisnička podrška za softverske kompanije

  • Call centri i help desk outsourcing firme

  • Tehnička podrška u prodaji IT opreme ili cloud rešenja

  • Freelance – kao lični IT tehničar za firme ili preduzetnike

 

“IT support je najbrži način da uđeš u IT – i najbrži put ka daljem razvoju.”

Koliko zarađuje IT Support Specialist?

  • Junior pozicije: 600–1.000 €

  • IT support u većim sistemima: 1.200–1.800 €

  • Uz dodatne veštine (mreže, cloud, skriptovanje): 2.000+ €

Kako da postaneš IT Support Specialist na našem fakultetu?

Na smeru Informacione tehnologije, već u prvoj godini:

  • Učiš kako funkcioniše računar, operativni sistem i mreža

  • Radiš sa Windows i Linux okruženjem

  • Instaliraš softver, rešavaš greške, razumeš sistemske poruke

  • Praktično vežbaš kroz timske zadatke i simulacije

  • Učiš komunikaciju s korisnicima i osnovna ITIL pravila

 

“Kod nas ne čekaš da naučiš samo teoriju – već odmah rešavaš konkretne probleme, baš kao na poslu.”

Koje veštine su ti važne?

  • Strpljenje i smirenost

  • Logičko razmišljanje

  • Dobar odnos sa ljudima – jer korisnici često „ne znaju da objasne problem“

  • Poznavanje OS-ova i aplikacija

  • Sposobnost da brzo „iskopaš“ rešenje

  • Precizno dokumentovanje i organizacija

Zašto je ovo sjajan početak?

  • Brz ulazak u IT svet, često bez prethodnog iskustva

  • Radiš konkretno, učiš svakog dana

  • Gradiš osnovu za više pozicije – sistem administraciju, mreže, cloud

  • Radiš s ljudima i tehnologijom istovremeno

  • Svaka firma – od škole do startapa – treba IT podršku

Spreman da budeš onaj koji „uvek zna šta ne radi – i zna kako da to popravi“?

“Nekad rešavaš sitnicu. Nekad spasiš ceo sistem. Ali uvek si neophodan.”

Često postavljana pitanja - IT Support Specialist

Da li mogu da radim ovaj posao bez iskustva?

Da – mnoge firme traže početnike koji imaju osnovno znanje i volju da uče. Na faksu stičeš upravo to.

Zavisi od firme, ali najčešće ne. Rade se razni zadaci – od instalacije do rešavanja zastoja u radu cele mreže. I stalno učiš.

Da. Mnogi IT profesionalci su počeli ovde. Sledeći koraci: system administrator, network engineer, DevOps,.

Početna pozicija ne zahteva, ali A+, Microsoft i CompTIA sertifikati mogu ubrzati tvoj napredak.

This site is registered on Toolset.com as a development site.