Kako postati Corporate Project Manager?
Kada kompanije uvode promene, šire poslovanje ili uvode nove sisteme – ti vodiš sve to, od ideje do realizacije.
Šta je Corporate Project Manager?
Corporate Project Manager je osoba koja upravlja važnim projektima unutar velikih firmi ili korporacija. To mogu biti uvođenje ERP sistema, spajanje odeljenja, pokretanje novih proizvoda, digitalna transformacija ili optimizacija procesa. On je veza između strategije i operativne realizacije.
“CEO postavlja cilj. Ti praviš put do njega – sa rokovima, timovima i rezultatima.”
Šta radi Corporate Project Manager?
Upravlja velikim internim projektima u firmi
Povezuje različite sektore: IT, HR, finansije, operacije, marketing
Prati budžet, rokove i resurse
Priprema izveštaje i prezentacije za top menadžment
Koordinira interne i eksterne timove
Identifikuje rizike i predlaže rešenja
Radi po metodologijama kao što su PMI, PRINCE2, Agile…
Gde možeš raditi kao Corporate PM?
Korporacije i velike kompanije svih industrija (banka, FMCG, farmacija, IT…)
Multinacionalne firme koje imaju složene strukture i procese
Holding kompanije koje upravljaju više brendova ili biznis jedinica
Konsultantske firme koje pružaju projekt menadžment kao uslugu
Državne institucije i međunarodne organizacije
“Gde god postoji veliki sistem – biće potreban neko ko zna kako da kroz njega sprovede promenu.”
Koliko zarađuje Corporate Project Manager?
Junior: 1.500–2.200 €
Mid-level: 2.500–3.800 €
Senior: 4.000–6.000 €+
U međunarodnim kompanijama i više, uz dodatne bonuse po uspešnim projektima
Pozicija sa visokom odgovornošću, vidljivošću i mogućnošću napredovanja ka top menadžmentu.
Kako da postaneš Corporate PM studiranjem na našem fakultetu?
Na smeru Projektni menadžment, učiš sve što ti je potrebno da postaneš pouzdan profesionalac u korporativnom okruženju:
Vođenje projekata kroz sve faze životnog ciklusa
Razumevanje korporativne strukture i odnosa moći
Analiza troškova, performansi i rizika
Priprema prezentacija i izveštaja za upravne odbore i direktore
Praktične simulacije poslovnih scenarija i projektne dinamike
“Kod nas ne učiš samo upravljanje – već i kako da se snađeš u složenim organizacijama.”
Koje veštine su ti važne?
Visok nivo organizacije i sistematičnosti
Odlično poznavanje poslovnih procesa
Sposobnost komunikacije sa različitim profilima – od zaposlenih do direktora
Razumevanje digitalnih i finansijskih alata
Analitičko razmišljanje i donošenje odluka
Zašto je ovo posao za tebe?
Uključuješ se u važne strateške inicijative
Imaš uticaj na efikasnost i rast cele organizacije
Radiš sa top menadžmentom i dobijaš jasne ciljeve
Otvoren put ka pozicijama kao što su Program Manager, Director of Operations, COO
Spreman da menjaš velike sisteme iznutra?
“Nisi samo deo korporacije – ti si razlog zašto ona ide napred.”
Često postavljana pitanja - Corporate Project Manager
Da li je ovo kancelarijski posao?
Većinom da – ali uključuje i rad sa timovima, povremena putovanja, sastanke i prezentacije.
Da li moram imati MBA?
Nije obavezno – ali diploma iz projektnog menadžmenta i iskustvo su ključni. MBA može pomoći kasnije.
Koje metodologije se koriste?
Najčešće: PMI, PRINCE2, Agile, Lean Six Sigma, u zavisnosti od tipa kompanije.
Da li mogu raditi u internacionalnoj firmi?
Apsolutno – ovo zanimanje je izuzetno traženo globalno, posebno ako govoriš engleski i znaš rad sa velikim timovima.