Elektronsko poslovanje

Zašto je ovaj predmet važan?

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Elektronsko poslovanje
- Status
- Obavezan
- Broj ESPB
- 7
- Nastavnici
- Vesna Buha, Ljiljana Miletić
- Godina studija
- I godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (45) + Praktična (30)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
Usvajanje znanja i veština, koje omogućavaju studentima da kreiraju i vrše implementaciju poslovnih poduhvata, putem kojih se transformišu poslovni procesi u organizaciji ili na projektu, korišćenjem Internet tehnologija.
Cilj se realizuje putem sticanja kompetencija u oblastima:
- IT infrastruktura elektronskog poslovanja
- Modeli elektronskog poslovanja
- Politički, ekonomski, pravni, socijalni i tehnološki kontekst uvođenja elektronskog poslovanja
- Menadžment elektronskog poslovanja – organizacione strukture, poslovni procesi i strategije
elektronskog poslovanja - Projektni menadžment i elektronsko poslovanje
- Implementacija elektronskog poslovanja – Internet biznis plan, Mehanizmi i modeli plaćanja
putem Interneta, Elektronske prodavnice, Internet marketing, Menadžment odnosa s klijentima
Ishodi učenja
Studenti vladaju terminologijom elektronskog poslovanja, pokazuju razumevanje, mogućnost implementacije i kreiranja poduhvata koji su vezani za poslovanje ili projekte, koji se tiču transformacije poslovanja korišćenjem Internet tehnologija.
Student koji je uspešno savladao predmet:
- Razume i primenjuje IT infrastrukturu elektronskog poslovanja
- Razume i primenjuje modele elektronskog poslovanja
- Razume i koncipira rad na elektronskom poslovanju u aktuelnom političkom, ekonomskom, pravnom, socijalnom i tehnološkom kontekstu.
- Primenjuje saznanja iz oblasti menadžmenta elektronskog poslovanja u pogledu organizacione strukture, poslovnih procesa i strategije elektronskog poslovanja.
- Razume upravljanje poduhvatima u oblasti elektronskog poslovanja i u stanju je da kreira inovativni projekat i da njime upravlja.
- Кreira poduhvate i vrši implementaciju u različitim oblastima elektronskog poslovanja – Internet trgovina, Internet marketing, upravljanje sadržajem itd.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Tokom realizacije nastave, obrađuju se sledeće tematske oblasti:
- IT infrastruktura elektronskog poslovanja
- Modeli elektronskog poslovanja
- Politički, ekonomski, pravni, socijalni i tehnološki kontekst uvođenja elektronskog poslovanja
- Menadžment elektronskog poslovanja – organizacione strukture, poslovni procesi i strategije elektronskog poslovanja
- Projektni menadžment i elektronsko poslovanje
Implementacija elektronskog poslovanja – Internet biznis plan, Mehanizmi i modeli plaćanja putem Interneta, Trgovina, Nabavke i lanci snabdevanja, Internet marketing, Menadžment odnosa s klijentima
Praktična nastava:
- Diskusija teorijski prikazanih aspekata elektronskog poslovanja (Internet izvori).
- Analiza Studija slučaja iz oblasti Elektronskog poslovanja
- Кreiranje predloga projekta iz oblasti Elektronskog poslovanja – timski rad.
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 5
- Praktična nastava
- Kolokvijum(i)
- 45
- Seminar(i)
- Ukupno
- 100
