Upravljanje digitalnom transformacijom

Zašto je ovaj predmet važan?

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Upravljanje digitalnom transformacijom
- Status
- Izborni
- Broj ESPB
- 6
- Nastavnici
- Željko Tekić
- Godina studija
- III godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (60) + Praktična (45)
- Oblici nastave
- Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja su auditorna i kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači – najčešće eksperti za digitalnu transformaciju, iz akademskog i poslovnog okruženja. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo nastave će biti realizovan posetom sajmovima, konferencijama, organizacijama i kompanijama koje u fokusu imaju digitalnu transformaciju
Ciljevi predmeta
Upravljanje digitalnom transformacijom je da: (1) razjasni šta je zapravo digitalna transformacija i šta ona znači za kompanije; (2) analizira i diskutuje balans između uloga koje u njoj imaju tehnologija i poslovni modeli; i (3) da pripremi studente da aktivno upravljaju digitalnom transformacijom. Predmet analizira kako digitalne tehnologije mogu da stvore i unište tržišta, kao i kako se one mogu koristiti za stvaranje i održavanje konkurentske prednosti. Za to koristimo dve različite perspektive – perspektivu digitalno-rođenih startap kompanija i perspektivu velikih i srednjih kompanija koje moraju da prođu kroz transformaciju. Uzimajući u obzir različite perspektive i pristupe, predmet naglašava veštine, alate i pristupe potrebne za upravljanje digitalnom transformacijom u okviru različitih organizacija i tržišta.
Dodatno, studenti će se upoznati sa metodologijom dizajnerskog razmišljanje (eng. design thinking), relativno novim pristupom za identifikovanje i rešavanje problema, sa posebnim naglaskom na njegovo korišćenje u procesu inoviranja. Ova metodologija predstavlja važan kontrast tradicionalnom linearnom pogledu na rešavanje problema. Predmet će omogućiti sticanje teorijskih i praktičnih znanja i veština neophodnih za primenu ove metodologije u praksi.
Ishodi učenja
Studenti koji odslušaju predmet, završe predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da:
- Razumeju i objasne principe koji stoje iza digitalne transformacije i kako ona može koristiti kompaniji
- Opišu osnove ekonomije inovacija, tehnologije i poremećaja na tržištu
- Povežu elemente razvoja digitalnih tehnologija sa poslovnom strategijom i konkurentskom prednošću
- Odmere prednosti i nedostatke trenutnih digitalnih tehnologija koje pokreću napredak društva
- Koriste praktične alate da analiziraju poslovne procese i identifikuju oblasti za poboljšanje kroz digitalnu transformaciju
- Кoriste metodologiju dizajnerskog razmišljanja da analiziraju korisničko iskustvo i osmisle efikasne digitalne tačke interakcije
- Oblikuju efikasne digitalne poslovne strategije koja zadovoljavaju potrebe kupaca
- Predlažu konceptualna rešenja i kao deo multisciplinarnog tima učestvuju u njihovoj realizaciji
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Šta je disruptivna inovacija? Zašto velike kompanije – lideri u industriji poznati po odličnom menadžmentu – propadaju? Uzroci – tehnologija naspram poslovnog modela. Šta je dilema inovatora i kako je rešiti?
Šta je digitalna transformacija? Кoja je razlika između digitizacije, digitalizacije i digitalne transformacije? Ekonomija digitalne transformacije. Tipologija digitalne transformacije.
Liderstvo i promena prouzrokove digitalnom transformacijom. Кako digitalna tehnologija može pomoći da upoznate svoje tržište. Кoji je najefikasniji način korišćenja digitalizacije? Digitalna revolucija u razmišljanju. Organizovanje budućnosti u smislu digitalizacije.
Nove tehnologije – veštačka inteligencija, internet stvari – kao osnov za ubrzanu digitalnu transformaciju. Digitlna transformacija i održivost.
Dizajnersko razmišljanje; Кreativnost i kreativno rešavanje problema – divergentno i konvergentno razmišljanje. Empatija (fokus na razumevanju korisnika, primeri i studije slučaja); definisanje problema; idejacija (stvaranje osnova za izradu prototipa i budućih inovativnih rešenja, primeri i studije slučaja); kreiranje prototipa (iterativno kreiranje rešenja, primeri i studije slučaja); testiranja rešrenja (prikupljanje povratnih informacija o rešenju, uviđanje njegovih slabosti, razvoj sledeće iteracije rešenja, primeri i studije slučaja); dizajnersko razmišljanje u praksi.
Praktična nastava:
Studije slučaja uspešne i neuspešne digitalne transformacije; Projektni zadatak: primena dizajnerskog razmišljanja u rešavanju problema; Projektni zadatak: Razvoj digitalne poslovne strategije za izabranun kompaniju.
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 15
- Prezentacija projekta 1
- 20
- Prezentacija projekta 2
- 20
- Ukupno
- 100
