Upravljanje znanjem i organizaciono učenje

Zašto je ovaj predmet važan?
Predmet proučava procese stvaranja, deljenja i primene znanja u okviru projektnih i organizacionih struktura. Doktorandi istražuju modele organizacionog učenja, inovativne prakse znanjem vođenih organizacija i ulogu lidera u razvoju kulture učenja. Kroz teorijski i istraživački rad, studenti stiču uvid u načine na koje se znanje transformiše u konkurentsku prednost. Ovaj predmet razvija sposobnost strateškog razmišljanja, kreativnog rešavanja problema i izgradnje organizacija koje kontinuirano napreduju kroz učenje i inovacije.

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Upravljanje znanjem i organizaciono učenje
- Status
- Izborni
- Broj ESPB
- 15
- Nastavnici
- Radmila Miković
- Godina studija
- II godina
- Broj časova
- Aktivna nastava (10), teorijska nastava (5), SIR (5)
- Oblici nastave
- Predavanja, konsultacije, multi-medijalne prezentacije, interaktivan rad, diskusija unapred definisanih problema, diskusije i rešavanje primera iz prakse sa gostujućim predavačima, mentorski rad sa studentima na istraživačkim radovima i prezentacija samostalnih istraživanja
Ciljevi predmeta
Osnovni ciljevi predmeta su da se studentima približe savremena teorija i praksa upravljanja znanjem i organizacionog učenja, omogući da steknu znanja i daju kritički osvrt o osnovnim principima upravljanja znanjem i organizacionog učenja, pomogne u savladavanju pristupa, procesa, metoda i tehnika (zrelosti) upravljanja znanjem i organizaconog učenja, pomogne u sagledavanju internih i eksternih faktora uticaja na (zrelost) upravljanja znanjem i organizacionog učenja, omogući da prepoznaju procese upravljanja znanjem u projektnom okruženju i približe projekti menadžmenta znanja i uloge menadžera (projektnog) upravljanja znanjem.
Ishodi učenja
Studenti koji uspešno završe ovaj predmet osposobljeni su da:
- Razumeju proces upravljanja znanjem i organizacionog učenja, kao i ključne faktore uspešnosti, zrelosti i kvaliteta ova dva procesa
- Povežu proces upravljanja znanjem i organizacionog učenja sa projektnim okruženjem i ključnim akterima unutar i izvan organizacije i projekta
- Primene osnovne koncepte, metodologije, tehnike i metode upravljanja znanjem i organizacionog učenja u svom opganizacionom i/ili projektnom okruženju
- Sprovedu kritičku analizu stanja/zrelosti upravljanja znanjem i organizacionog učenja u svom organizacionom i/ili projektnom okruženju i predlože set mera za unapređenje procesa
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Upoznavanje sa predmetom i načinom rada, uvod u teoriju i praksu upravljanja znanjem i organizacionog učenja
- Znanje i stvaranje znanja; proces upravljanja znanjem; metode i tehnike upravljanja znanjem; modeli upravljanja znanjem
- Merenje zrelosti upravljanja znanjem; uticaj socijalnog kapitala na zrelost i kvalitet upravljanja znanjem
- Organizaciono učenje vs.organizacija koja uči; organizaciono kultura kao potpora upravljanju znanjem; učenje na radnom mestu; kolaborativno učenje
- Upravljanje znanjem u projektnom okruženju; tehnike konsaltinga, koučinga, i treninga u oblasti projektnog upravljanja znanjem
- IT potpora u upravljanju znanjem korišćenjem enterprajz sistema; upravljanje bazama znanja u projektno orijentisanim organizacijama
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Istraživački rad
- 100
- Ukupno
- 100
