Metodologija naučnoistraživačkog rada

Zašto je ovaj predmet važan?

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Metodologija naučnoistraživačkog rada
- Status
- Obavezan
- Broj ESPB
- 8
- Nastavnici
- Ljubiša Tančić, Ljiljana Miletić
- Godina studija
- II godina
- Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
- Predavanja (6) + Vežbe (2) + Drugi oblici nastave + Studijski istraživački rad (4)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
Upoznavanje studenata sa osnovnim metodološkim postulatima, specifičnostima epistemologije projektnog menadžmenta, filozofskim, opštenaučnim i logičkim (posebnim) metodama istraživanja i tehnikama za prikupljanje, analizu i eksplanaciju naučnog rada (pojedinačnim naučnim metodama) u projektnom menadžmentu, kao i strukture naučnog istraživanja, odnosno faza u postupku naučnog istraživanja.
Ishodi učenja
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je da:
Sticanje metodološke sposobnosti doktoranata za korišćenje i kritično promišljanje naučne literature, samostalno projektovanje i izvođenje naučnih istraživanja iz oblasti projektnog menadžmenta, kao i primenu stečenih znanja. Student treba da razume statističku analizu multivarijacionih podataka, da ovlada veštinama pripreme multivarijacionih podataka za analizu pomoću statističkih programa (SPSS, STATWINDOWS), da samostalno odabere statističke postupke analize multivarijacionih podataka i da obavi analizu rezultata dobijenih na osnovu korišćenja odgovarajućih statističkih postupaka.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Ciljevi metodologije naučnog istraživanja i njeni konstitutivni delovi i principi. Epistemološke osnove istraživanja pojava u oblasti projektnog menadžmenta. Filozofske, opšte i posebne metode istraživanja. Pojedinačne naučne metode. Tehnike za prikupljanje, obradu i analizu naučne građe u istraživanju pojava u projektnom menadžmentu. Struktura naučnog istraživanja i faze u postupku naučnog istraživanja. Кorišćenje multivarijacionih postupaka za obradu i anlizu prikupljenih podataka (faktorska analiza, analiza glavnih komponenti, regresiona analiza, kanonička diskriminativna analiza, multivarijaciona analiza varijanse i kanonička korelacijska analiza).
Praktična nastava:
Vežbe se realizuju kroz SIR
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 10
- Praktična nastava
- Kolokvijum(i)
- Seminar(i)
- 40
- Ukupno
- 100
