Predmet završnog master rada

Zašto je ovaj predmet važan?
Predmet predstavlja uvodnu fazu u izradu završnog master rada, tokom koje studenti definišu temu, ciljeve, metodologiju i strukturu svog istraživanja. Kroz konsultacije sa mentorom i praktičan rad, studenti razvijaju sposobnost analitičkog razmišljanja, samostalnog planiranja i naučne preciznosti. Ovaj predmet podstiče akademsku zrelost, sistematičnost i primenu stečenih znanja na konkretne istraživačke i stručne izazove u oblasti projektnog menadžmenta.

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Predmet završnog master rada
- Status
- Obavezni
- Broj ESPB
- 3
- Nastavnici
- Svi nastavnici angažovani na studijskom programu
- Godina studija
- II godina
- Oblici nastave
- Nakon razgovora sa mentorom oko teme budućeg master rada, student, uz saglasnost odabranog
mentora i uz postavljeni zadatak, započinje izradu. Tokom izrade rada, mentor sprovodi
redovne konsultacije radi upoznavanja sa napretkom studenta, kritički ocenjuje dosadašnji rad i daje dodatna uputstva studentu u formi smernica ili upućivanjem na određenu literaturu
Ciljevi predmeta
Osnovni cilj je priprema studenta za izradu master rada, tako da je on prva faza izrade master rada. Uz pomoć mentora student se priprema da, uz ovladavanje potrebnih metoda reši konkretne probleme u okvitu izabranog područja. U okviru ovih priprema student izučava širi kontekst problema, njegovu strukturu i složenost. Na osnovu literatre, student se upoznaje sa postojećim pristupima u rešavanju sličnih zadataka i dobrom praksom. Cilj aktivnosti studenata u okviru ovog dela istraživanja ogleda se u sticanju neophodnih iskustava kroz rešavanja kompleksnih problema i zadataka i prepoznavanje mogućnosti za primenu prethodno stečenih znanja u praksi.
Ishodi učenja
Student treba da unapredi svoja ranija stečena zvanja onim znanjima i veštinama koja mu omogućava rešavanje najsloženijih problema. Pored znanja i veština stečenih na studijama, studenti se osposobljavaju i za istraživački rad. Stiču potrebna znanja iz uže naučne oblasti,
metoda naučno-istraživačkog rada i veština (usmena prezentacija, komunikacije u grupi i sl.).
Na taj način stiču bolji nastup na tržišnu rada, a stečene kompetencije im omogućavaju zaposlenje u istraživačkim i razvojnim centrima i institutima, odnosno u preduzećima koja su posvećena unapređenju sopstvenog rada i otvorena ka novim pristupima i rešenjima u oblasti organizacije i menadžmenta. U predmetu završnog rada student definiše temu, cilj, metode istraživanja, literaturu koju će koristiti.
Sadržaj predmeta
Sadržaj rada zavisi od konkretnog rešavanog problema i usklađen je sa postavljenim ciljevima predmeta. Rad obuhvata predmet i cilj istraživanja, polazne hipoteze, metode istraživanja, doprinos rada i zaključak Metode izvođenja nastave Nakon razgovora sa mentorom oko teme budućeg master rada, student, uz saglasnost odabranog mentora i uz postavljeni zadatak, započinje izradu. Tokom izrade rada, mentor sprovodi redovne konsultacije radi upoznavanja sa napretkom studenta, kritički ocenjuje dosadašnji rad i daje dodatna uputstva studentu u formi smernica ili upućivanjem na određenu literaturu
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Teoretski rad
- 35
- Praktičan rad
- 35
- Odbrana rada
- 30
- Ukupno
- 100
