Digitalne komunikacije

Zašto je ovaj predmet važan?
Predmet objašnjava načine prenosa, obrade i zaštite informacija u digitalnim mrežama. Studenti stiču razumevanje osnovnih komunikacionih protokola, mrežnih arhitektura i tehnologija koje omogućavaju globalnu povezanost. Kroz praktične primere uče kako se dizajniraju pouzdani i sigurni komunikacioni sistemi, što ih priprema za dalji rad u oblastima mreža, telekomunikacija i interneta stvari (IoT).

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Digitalne komunikacije
- Status
- Izborni
- Broj ESPB
- 6
- NastavnicI
- Bojana Ostojić, Vesna Buha
- Godina studija
- II godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (30) + Praktična (30)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
Osnovni cilj ovog predmeta je ovladavanje neophodnim znanjima i veštinama iz oblasti poslovne komunikacije uz primenu savremenih informacionih i komunikacionih tehnologija, uz poštovanje pravnih i etičkih aspekata koji su povezani sa digitalnim komunikacijama a tiču se bezbednosti i zaštiti prava pojedinca u vezi s obradom ličnih podataka.
Ishodi učenja
- Nakon položenog predmeta studenti će biti osposobljeni da razumeju pojam digitalne komunikacije;
- shvate društveni kontekst nastanka i razvoja digitalnih medija;
- kritički analiziraju uticaj digitalnih tehnologija na pojedinca i društvo;
- razumeju na koji način digitalni mediji menjaju načine komuniciranja; shvate kako digitalni mediji redefinišu publiku;
- kritički analiziraju nove forme komuniciranja u širem društvenom kontekstu.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Uvod u predmet. Digitalne komunikacije danas, promene u ponašanju korisnika i u samom načinu komunikacije
- Zanimanja u oblasti digitalnih komunikacija: PR menadžer, novinar, community menadžer, itd.
- Interpersonalni nivo digitalne komunikacije.
- Grupni nivo digitalne komunikacije.
- Masovni nivo digitalne komunikacije: konvergencija tradicionalnih medija, online mediji.
- Digitalne arhive
- Digitalne komunikacije u okviru marketinških aktivnosti u Srbiji.
- Autorska prava i digitalne komunikacije.
- Etika u sferi digitalnih komunikacija.
- Redefinisanje publike.
- Budućnost digitalnih komunikacija
Praktična nastava:
- Predavanja
- Vežbe
- Prezentacija primera iz poslovne prakse
- Studije slučaja
- Izrada i prezentacija seminarskih radova
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 20
- Praktična nastava
- Kolokvijum(i)
- 50
- Seminar(i)
- Ukupno
- 100
