Osnove marketinga
Zašto je ovaj predmet važan?
Predmet uvodi studente u svet marketinga i načine na koje organizacije komuniciraju sa svojim tržištem. Kroz razumevanje potreba potrošača, pozicioniranje proizvoda i izradu promotivnih strategija, studenti uče kako se stvara i održava vrednost brenda. Osnove marketinga razvijaju kreativnost, sposobnost strateškog razmišljanja i razumevanje tržišnih trendova — veštine koje su dragocene u svakom projektnom okruženju.
Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Osnove marketinga
- Status
- Obavezan
- Broj ESPB
- 7
- Nastavnici
- Bojana Ostojić, Milutin Pećić
- Godina studija
- II godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (45) + Praktična (30)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
Upoznavanje studenata sa najnovijim znanjima iz oblasti marketing menadžmenta
Sticanje znanja o savremenim metodama i tehnikama marketing menadžmenta
Upoznavanje sa marketing konceptom
Sticanje znanja o upravljanju marketingom
Ovladavanje sa procesima upravljanja marketingom
Кorišćenje principa marketinga i marketinški strateški obrasci za obezbeđenje opstanka i razvoja firmi u savremenom dinamičnom okruženju
Ishodi učenja
Završetkom ovog predmeta student je osposobljen za:
- Razumevanje osnovnih teorijskih postavki marketing menadžmenta
- Uspešno korišćenje metoda i tehnika marketing menadžmenta
- Razumevanje i primenu marketing koncepcije
- Analizu mogućnosti primene marketing koncepta u organizaciji
- Uspešno korišćenje stečenih znanja iz marketing menadžmenta
- Praćenje i usvajanje novih znanja iz marketing menadžmenta
- Osposobljavanje studenata za razumevanje marketinga kao poslovne funkcije i primenu znanja u praksi
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Pojam marketinga
- Tržište i tržišna funkcija
- Marketing koncepcija
- Metode i tehnike marketinga
- Marketing odnosa sa potrošačima. Organizovanje marketinga
- Strategija proizvoda i usluga
- Razvoj novog proizvoda i životni ciklus proizvoda.
- Upravljanje marketingom
- Marketing informacioni sistem Brendiranje
- Marketing menadžer
- Кorporativna društvena odgovornost i marketing etika
Praktična nastava:
- Izbor poslovne orijentacije Istraživanje tržišta
- Analiza okruženja
- Marketing plan
- Istraživanje ponašanja potrošača
- Projektovanje marketing informacionog sistema
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 20
- Praktična nastava
- Kolokvijum(i)
- 30
- Ukupno
- 100