Upravljanje digitalnom transformacijom

PENETRATION TESTER - Upravljanje digitalnom transformacijom

Zašto je ovaj predmet važan?

Predmet objašnjava procese digitalne transformacije u organizacijama i način na koji nove tehnologije menjaju poslovne modele. Studenti uče kako da analiziraju stanje preduzeća, definišu digitalne inicijative i predlože strategije za unapređenje poslovanja. Fokus je na razumevanju inovacija, automatizacije i prilagođavanja organizacija budućim tehnološkim promenama.
programer4 - Upravljanje digitalnom transformacijom

Osnovne informacije o predmetu

  • Naziv predmeta
  • Upravljanje digitalnom transformacijom
  • Status
  • Izborni
  • Broj ESPB
  • 6
  • Nastavnici
  • Željko Tekić
  • Godina studija
  • III godina
  • Vrsta nastave
  • Teorijska (60) + Praktična (45)
  • Oblici nastave
  • Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja su auditorna i kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači – najčešće eksperti za digitalnu transformaciju, iz akademskog i poslovnog okruženja. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo nastave će biti realizovan posetom sajmovima, konferencijama, organizacijama i kompanijama koje u fokusu imaju digitalnu transformaciju

Ciljevi predmeta

Upravljanje digitalnom transformacijom je da: (1) razjasni šta je zapravo digitalna transformacija i šta ona znači za kompanije; (2) analizira i diskutuje balans između uloga koje u njoj imaju tehnologija i poslovni modeli; i (3) da pripremi studente da aktivno upravljaju digitalnom transformacijom. Predmet analizira kako digitalne tehnologije mogu da stvore i unište tržišta, kao i kako se one mogu koristiti za stvaranje i održavanje konkurentske prednosti. Za to koristimo dve različite perspektive – perspektivu digitalno-rođenih startap kompanija i perspektivu velikih i srednjih kompanija koje moraju da prođu kroz transformaciju. Uzimajući u obzir različite perspektive i pristupe, predmet naglašava veštine, alate i pristupe potrebne za upravljanje digitalnom transformacijom u okviru različitih organizacija i tržišta.
Dodatno, studenti će se upoznati sa metodologijom dizajnerskog razmišljanje (eng. design thinking), relativno novim pristupom za identifikovanje i rešavanje problema, sa posebnim naglaskom na njegovo korišćenje u procesu inoviranja. Ova metodologija predstavlja važan kontrast tradicionalnom linearnom pogledu na rešavanje problema. Predmet će omogućiti sticanje teorijskih i praktičnih znanja i veština neophodnih za primenu ove metodologije u praksi.

Ishodi učenja

Studenti koji odslušaju predmet, završe predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da:

  • Razumeju i objasne principe koji stoje iza digitalne transformacije i kako ona može koristiti kompaniji
  •  Opišu osnove ekonomije inovacija, tehnologije i poremećaja na tržištu
  • Povežu elemente razvoja digitalnih tehnologija sa poslovnom strategijom i konkurentskom prednošću
  • Odmere prednosti i nedostatke trenutnih digitalnih tehnologija koje pokreću napredak društva
  • Koriste praktične alate da analiziraju poslovne procese i identifikuju oblasti za poboljšanje kroz digitalnu transformaciju
  • Кoriste metodologiju dizajnerskog razmišljanja da analiziraju korisničko iskustvo i osmisle efikasne digitalne tačke interakcije
  • Oblikuju efikasne digitalne poslovne strategije koja zadovoljavaju potrebe kupaca
  • Predlažu konceptualna rešenja i kao deo multisciplinarnog tima učestvuju u njihovoj realizaciji

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Šta je disruptivna inovacija? Zašto velike kompanije – lideri u industriji poznati po odličnom menadžmentu – propadaju? Uzroci – tehnologija naspram poslovnog modela. Šta je dilema inovatora i kako je rešiti?

 

Šta je digitalna transformacija? Кoja je razlika između digitizacije, digitalizacije i digitalne transformacije? Ekonomija digitalne transformacije. Tipologija digitalne transformacije.

 

Liderstvo i promena prouzrokove digitalnom transformacijom. Кako digitalna tehnologija može pomoći da upoznate svoje tržište. Кoji je najefikasniji način korišćenja digitalizacije? Digitalna revolucija u razmišljanju. Organizovanje budućnosti u smislu digitalizacije.

 

Nove tehnologije – veštačka inteligencija, internet stvari – kao osnov za ubrzanu digitalnu transformaciju. Digitlna transformacija i održivost. 

 

Dizajnersko razmišljanje; Кreativnost i kreativno rešavanje problema – divergentno i konvergentno razmišljanje. Empatija (fokus na razumevanju korisnika, primeri i studije slučaja); definisanje problema; idejacija (stvaranje osnova za izradu prototipa i budućih inovativnih rešenja, primeri i studije slučaja); kreiranje prototipa (iterativno kreiranje rešenja, primeri i studije slučaja); testiranja rešrenja (prikupljanje povratnih informacija o rešenju, uviđanje njegovih slabosti, razvoj sledeće iteracije rešenja, primeri i studije slučaja); dizajnersko razmišljanje u praksi.

Praktična nastava:

Studije slučaja uspešne i neuspešne digitalne transformacije; Projektni zadatak: primena dizajnerskog razmišljanja u rešavanju problema; Projektni zadatak: Razvoj digitalne poslovne strategije za izabranun kompaniju.

Ocena i način polaganja

  • Oblik ocenjivanja
  • Poeni
  • Aktivnost u toku predavanja
  • 15
  • Prezentacija projekta 1
  • 20
  • Prezentacija projekta 2
  • 20
  • Ukupno
  • 100
FULL STACK DEVELOPER - Upravljanje digitalnom transformacijom
This site is registered on Toolset.com as a development site.