Upravljanje inovacionim projektima

Zašto je ovaj predmet važan?
Predmet studentima omogućava da razumeju procese planiranja, razvoja i implementacije inovacija kroz projektni pristup. Kroz analizu studija slučaja i istraživanja savremenih praksi, doktorandi uče kako da kreiraju okruženje koje podstiče kreativnost, interdisciplinarnu saradnju i primenu novih tehnologija. Poseban akcenat stavljen je na strategijsko vođenje inovacionih timova i komercijalizaciju inovacija. Upravljanje inovacionim projektima razvija preduzetnički duh, kritičko razmišljanje i sposobnost sprovođenja promena koje donose dodatu vrednost organizacijama i društvu.

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Upravljanje inovacionim projektima
- Status
- Izborni
- Broj ESPB
- 15
- Nastavnici
- Željko Tekić, Ljiljana Miletić, Svetlana Mitrović
- Godina studija
- II godina
- Broj časova
- Aktivna nastava (10), teorijska nastava (5), SIR (5)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, aktivna diskusija odabranih članaka, timske prezentacije izabranog istraživanja, konsultacije.
Ciljevi predmeta
Upravljanje tehnologijom i inovacijama obuhvata sve aktivnosti neophodne za uvođenje novih i unapređenih proizvoda i usluga na tržište, posebno na bazi novih znanja i tehnološkog razvoja. To je višefunkcionalni zadatak, koji utiče na sve delove organizacije: od istraživanja i razvoja, preko proizvodnje, do marketinga. Štaviše, upravljanje tehnologijom i inovacijama dopire do eksternog okruženja kompanije, do korisnika, kupaca, dobavljača ili poslovnih partnera. Ovaj kurs ima za cilj da ponudi pregled najvažnijih tema iz ove oblasti, a samim tim i proširi perspektivu studenata doktorskih studija u odnosu na sopstvene istraživačke teme
Ishodi učenja
Po uspešnom završetku predmeta studenti će:
- imati sveobuhvatan skup znanja i veština koje će im omogućiti da objasne i kritički diskutuju o ključnim teorijskim konceptima koji se odnose na upravljanje tehnologijom i inovacijama;
- naučiti da identifikuju istraživačke temem u oblasti upravljanja tehnologijom i inovacijama, kao i na njenom preseku sa projektnim studijama i drugim srodnim oblastima istraživanja;
- usvojiti nove i unaprediti postojeće veštine pregleda literature (literature review) i formiranja svojih istraživačkih predloga;
- razviti sposobnost da sa svojim kolegama diskutuju o potencijalnim pravcima istraživanja, ograničenjima istraživanja i problemima vezanim za metodologiju;
- naučiti da samostalno stiču znanja i veštine, stvarajući osnovu za samousmereno i autonomno celoživotno učenje.
Sadržaj predmeta
- Uvod u upravljanje tehnologijom i inovacijama (Prezentacija kursa, Definisanje ključnih pojmova i koncepata);
- IT 1: Inovacija, tipovi i modeli inovacija (inkrementalne i radikalne inovacije; tehnološki ciklusi; organizaciona ambideksternost; reverse innovation);
- IT 2: Otvorene inovacije (stvaranje vrednosti kroz saradnju; kapacitet za apsorpciju; paradoks otvorenosti);
- IT 3: Zajedničko kreiranje sa pojedinačnim spoljnim saradnicima (Crowdsourcing; Lead user innovation; Online zajednice; Hakatoni);
- IT4: Digitalna transformacija (nove tehnologije, poslovni modeli);
- IT 5: Veliki podaci i veštačka inteligencija (Google Trends, veštačka inteligencija, upravljanje inovacijama 7.0);
- IT 6: Upravljanje intelektualnom svojinom (profitiranje od inovacija; prava intelektualne svojine; licenciranje tehnologije)
- IT 7: Preduzetništvo i novi poslovni poduhvati zasnovani na tehnologiji (startap kompanije; preduzetnički ekosistemi; teorija prelivanja znanja o preduzetništvu)
- IT 8: Analiza inovacija na nivou zemlje (Nacionalni sistemi inovacija; Inovacije i ekonomski razvoj)
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnosti u toku predavanja
- 30
- Timska prezentacija
- 20
- Predlog istraživanja
- 50
- Ukupno
- 100
