Inovacije u preduzetništvu

AUTOMATION TESTER - Inovacije u preduzetništvu

Zašto je ovaj predmet važan?

Predmet razvija kreativno i strateško razmišljanje kroz proučavanje inovacija kao pokretača rasta i konkurentnosti. Studenti uče kako da prepoznaju tržišne prilike, razviju inovativne koncepte i uvedu nove tehnologije u poslovanje. Poseban naglasak stavljen je na digitalne inovacije i startup pristupe koji kombinuju agilnost, istraživanje i tržišnu validaciju.
programer4 - Inovacije u preduzetništvu

Osnovne informacije o predmetu

  • Naziv predmeta
  • Inovacije u preduzetništvu
  • Status
  • Izborni
  • Broj ESPB
  • 6
  • NastavnicI
  • Željko Tekić, Vladimir Todorović, Ljiljana Berezljev
  • Godina studija
  • II godina
  • Vrsta nastave
  • Teorijska (30) + Praktična (30)
  • Oblici nastave
  • Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije

Ciljevi predmeta

Opšti cilj predmeta Upravljanje inovacijama je da pomogne studentima da usvoje osnovne koncepte, teorije i alate upravljanja inovacijama. Cilj predmeta je da koristeći paradigmu pozicija-putanja- procesi studente osposobi da (1) analiziraju konkurentsku poziciju kompanije (trenutno stanje tehnologije, portfelja proizvoda i intelektualne svojine); (2) analiziraju i kritički ocene tehnološke putanje (strateške alternative) koje su dostupne firmi i privlačnost poslovnih prilika koje su pred njom; i (3) oblikuju i predlažu odgovarajuće strategije za upravljanje inovacijama u kompanijama. Dodatno, studenti će steći osnovna znanja o elementima i zaštiti intelektualne svojine. Predmet analizira kako inovacije proizvoda, usluga, procesa i organizacije mogu da stvore i unište tržišta, kao i kako se inovacije mogu koristiti za stvaranje i održavanje konkurentske prednosti. Za to koristimo dve različite perspektive – perspektivu startap kompanija (brzorastućih firmi) i perspektivu etabliranih (velikih i srednjih) kompanija. Uzimajući u obzir različite perspektive i pristupe, predmet naglašava veštine, alate i pristupe potrebne za upravljanje inovacijama u okviru različitih organizacija i tržišta.

Ishodi učenja

Studenti koji odslušaju predmet, završe predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da:

  • Razumeju, objasne i primene fundamentalne teorije i koncepte povezane sa upravljanjem inovacijama
  • Analiziraju konkurentsku poziciju kompanije
  • naliziraju i kritički ocene tehnološke putanje koje su dostupne firmi
  • Povežu elemente razvoja novih tehnologija sa poslovnom strategijom
  • Analiziraju i predlažu inovativne strategije kompanija.
  • Razumeju kako kompanije profitiraju od inovacija.
  • Razumeju osnovne mehanizme za zaštitu intelektualne svojine i njihovu ulogu u upravljanju inovacijama
  • Efikasno komuniciraju inovativne inicijative u usmenoj i pismenoj formi.
  • Produktivno rade u timu.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Šta je inovacija? Tipologija inovacija. Tehnologija, poslovni modeli, kreativnost, ekološke i društvene promene kao pokretači inovacija. Uloga i mesto inovacija u društvu kroz primere iz prakse. Inovacija kao rezultat nasuprot inovacije kao procesa. Izvori inovacija? Tehnološko guranje naspram tržišnog povlašenja. Održivost kao pokretač inovacija. Otvorene inovacije. Modeli inovacija. Inovativne kompanije i inovativne zemlje. Šta je tehnologija? Tehnološka S-kriva; tehnološki trendovi, životni ciklus tehnologije, tehnološke
putanje, dominantni dizajn, prozor mogućnosti, Gartnerov hajp ciklus. Šta je poslovni model? Кako povezuje stvaranje vrednosti, prisvajanje vrednosti i isporuku vrednosti. Inovacija poslovnog modela. Digitlna transformacija. Pregled glavnih mehanizama za zaštitu prava intelektualne svojine – patenti, poslovne tajne, žigovi. Кako se tehnologija komercijalizuje? Inovatori često ne uspevaju da profitiraju od inovacije, dok imitatorima to polazi za rukom – zašto se to dešava? Кo profitira od pronalaska? Кo prisvaja veći
profit, pronalazač ili sledbenik? Ili kupac? Šta određuje profit od inovacija? Strategije komercijalizacije?

Ocena i način polaganja

  • Oblik ocenjivanja
  • Poeni
  • Aktivnost u toku predavanja
  • 15
  • Projektni zadatak (prezentacija)
  • 35
  • Kolokvijum(i)
  •  
  • Seminar(i)
  •  
  • Ukupno
  • 100
FULL STACK DEVELOPER - Inovacije u preduzetništvu
This site is registered on Toolset.com as a development site.