Inovacije u preduzetništvu

Zašto je ovaj predmet važan?

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Inovacije u preduzetništvu
- Status
- Izborni
- Broj ESPB
- 6
- NastavnicI
- Željko Tekić, Vladimir Todorović, Ljiljana Berezljev
- Godina studija
- II godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (30) + Praktična (30)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
Ishodi učenja
Studenti koji odslušaju predmet, završe predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da:
- Razumeju, objasne i primene fundamentalne teorije i koncepte povezane sa upravljanjem inovacijama
- Analiziraju konkurentsku poziciju kompanije
- naliziraju i kritički ocene tehnološke putanje koje su dostupne firmi
- Povežu elemente razvoja novih tehnologija sa poslovnom strategijom
- Analiziraju i predlažu inovativne strategije kompanija.
- Razumeju kako kompanije profitiraju od inovacija.
- Razumeju osnovne mehanizme za zaštitu intelektualne svojine i njihovu ulogu u upravljanju inovacijama
- Efikasno komuniciraju inovativne inicijative u usmenoj i pismenoj formi.
- Produktivno rade u timu.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Šta je inovacija? Tipologija inovacija. Tehnologija, poslovni modeli, kreativnost, ekološke i društvene promene kao pokretači inovacija. Uloga i mesto inovacija u društvu kroz primere iz prakse. Inovacija kao rezultat nasuprot inovacije kao procesa. Izvori inovacija? Tehnološko guranje naspram tržišnog povlašenja. Održivost kao pokretač inovacija. Otvorene inovacije. Modeli inovacija. Inovativne kompanije i inovativne zemlje. Šta je tehnologija? Tehnološka S-kriva; tehnološki trendovi, životni ciklus tehnologije, tehnološke
putanje, dominantni dizajn, prozor mogućnosti, Gartnerov hajp ciklus. Šta je poslovni model? Кako povezuje stvaranje vrednosti, prisvajanje vrednosti i isporuku vrednosti. Inovacija poslovnog modela. Digitlna transformacija. Pregled glavnih mehanizama za zaštitu prava intelektualne svojine – patenti, poslovne tajne, žigovi. Кako se tehnologija komercijalizuje? Inovatori često ne uspevaju da profitiraju od inovacije, dok imitatorima to polazi za rukom – zašto se to dešava? Кo profitira od pronalaska? Кo prisvaja veći
profit, pronalazač ili sledbenik? Ili kupac? Šta određuje profit od inovacija? Strategije komercijalizacije?
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 15
- Projektni zadatak (prezentacija)
- 35
- Kolokvijum(i)
- Seminar(i)
- Ukupno
- 100
