Softverski paketi za upravljanja projektima
Zašto je ovaj predmet važan?
Predmet uvodi studente u svet marketinga i načine na koje organizacije komuniciraju. Predmet osposobljava studente da koriste najpoznatije softverske alate za planiranje, praćenje i kontrolu projekata. Kroz praktičan rad u okruženjima kao što su MS Project, Primavera, Jira, Trello, Asana i slični sistemi, studenti uče kako da optimizuju resurse, prate napredak i analiziraju rizike. Ovaj predmet razvija tehničke kompetencije i sigurnost u radu sa digitalnim alatima koji su danas neizostavni u svakom savremenom projektnom timu.iraju sa svojim tržištem. Kroz razumevanje potreba potrošača, pozicioniranje proizvoda i izradu promotivnih strategija, studenti uče kako se stvara i održava vrednost brenda.
Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Softverski paketi za upravljanja projektima
- Status
- Obavezan
- Broj ESPB
- 9
- Nastavnici
- Ivana Berić, Svetlana Mitrović
- Godina studija
- II godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (30) + Praktična (45)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
- Upoznavanje studenata sa raspoloživim programskim paketima za upravljanje projektima
- Osposobljavanje studenata za planiranje, praćenje i kontrolu projekata uz pomoć softverskog paketa Microsoft Project Professional
- Ovladavanje načinima za upravljanje projektima korišćenjem softverskog paketa
Ishodi učenja
Završetkom ovog predmeta student je osposobljen da:
- Razume veliki broj metoda i tehnika koje se koriste u paketu Microsoft Project Professional
- Samostalno upravlja vremenom, resursima i troškovima korišćenjem paketa Microsoft Project Professional
- Upravlja rizikom u realizaciji različitih poduhvata korišćenjem paketa Microsoft Project Professional
- Izrađuje i tumači izveštaje generisane prilikom planiranja i praćenja projekta korišćenjem softverskog paketa
- Prati i usvaja nove softverske pakete za upravljanje projektima
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Osnove upravljanja projektima korišćenjem programskih paketa
- Prikaz najčešće korišćenih paketa za upravljanje projektima
- Osnove paketa Microsoft Project Professional
- Izrada dinamičkog plana projekta
- Načini prikazivanja podataka u programskim paketima
- Upravljanje jednim i više projekata pomoću softverskih paketa
Praktična nastava:
- Rad sa datotekama, osnovna podešavanja i definisanje kalendara
- Unošenje podataka o aktivnostima projekta, uspostavljanje i modifikovanje veza između aktivnosti
- Unošenje podataka o resursima u projekat
- Raspoređivanje resursa na aktivnosti i pojam nivelacije resursa
- Snimanje osnovnog plana i praćenje realizacije projekta
- Sortiranje, grupisanje i filtriranje aktivnosti i resursa Izrada, izmena i štampanje izveštaja
- Izrada celovitog plana projekta i simulacija njegove realizacije
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 10
- Praktična nastava
- 40
- Kolokvijum(i)
- Ukupno
- 100
Zašto je ovaj predmet koristan?
Osnove marketinga razvijaju kreativnost, sposobnost strateškog razmišljanja i razumevanje tržišnih trendova — veštine koje su dragocene u svakom projektnom okruženju.