Uloge u projektnom okruženju

Zašto je ovaj predmet važan?

Osnovne informacije o predmetu
- Naziv predmeta
- Uloge u projektnom okruženju
- Status
- Izborni
- Broj ESPB
- 7
- Nastavnici
- Marko Andrejić, Biljana Ilić
- Godina studija
- II godina
- Vrsta nastave
- Teorijska (45) + Praktična (30)
- Oblici nastave
- Teorijska predavanja, vežbe, studije slučaja, praktični zadaci, diskusije, konsultacije
Ciljevi predmeta
Usvajanje teorijskih i primenjenih znanja potrebnih za razumevanje suštine projektnog okruženja i rada projekt menadžera kao i timskog rada u obavljanju poslova projektnog tipa. Cilj je i da se stečena znanja kreativno primenjuju u rešavanju složenih poslovnih problema, na efikasan i efektivan način
Ishodi učenja
Usvojeni osnovni kategorijalno-teorijski pojmovi i osnovna znanja, potrebni za razumevanje suštine projektnog okruženja i rada, rada projekt menadžera i timskog rada u obavljanju poslova projektnog tipa. Usvojena znanja i dostignute sposobnosti za razumevanje projektnog okruženja i efikasan rad na poslovima projektnog tipa. Usvojena znanja i dostignute sposobnosti za produktivan rad u oviru timova i davanje doprinosa stvaranju timske atmosvere i unapređenju timskog rada. Veštine komunikacije i liderstva. Dostignute sposobnosti za praćenje novih dostignuća u oblasti projekt menadžmenta i timskog rada i rad na samousavršavanju u oblasti informacionih sistema i razvoja softvera.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Projekti, projektno okruženje, projektne uloge i životni ciklus projekta. Problemi koje rešava projekt menadžer. Uloge, zadaci, selektovanje, izbor i razvoj projekt menadžera. Čovek kao učesnik projekta i njegovo ponašanje. Organizacione strukture, principi ustrojstva i funkcionisanja organizacija. Pokazatelji uspešnosti organizacija. Uticaj nacionalne kulture na proces upravljanja organizacionim promenama, projektno organizovanje i projektni rad. Planiranje kao inicijalna upravljačka funkcija projekt menadžmenta. Efikasni radni timovi (potreba za timskim radom, priprema za uvođenje timskog rada, izbor rukovodioca tima i formiranje radnih timova, organizacija i tehnologija timskog rada, komunikacija u timu, održavanje timske atmosfere, rad rukovodioca tima, negativne pojave koje prate timski rad i projekte, mentorstvo u timskom radu). Napredne veštine komunikacije i rešavanja konflikata. Metode, tehnike i softver za podršku timskog rada i projekt menadžera. Dnevni menadžment u
projektnom radu. Sastanci kao oblik delovanja projekt menadžera. Trendovi u razvoju projektnog okruženja i timskog rada.
Praktična nastava:
Vežbe:
Detaljnija razrada pojedinih sadržaja obrađivanih kroz teorijsku nastavu i komplementarnih sadržaja, veća konkretizacija sadržaja i utvrđivanje gradiva. Analiziranje primera iz prakse i rešavanje studija slučajeva.
Ostali časovi:
Izrada seminarskog rada, na zadatu temu, od strane studenata. Određene sadržaje studenti samostalno izučavaju (seminarski obrađuju) a zatim se na vežbama, kroz usmerenu diskusiju vrši detaljnija razrada. Nastavno-stručne posete, raspoloživim, poslovnim subjektima koji se bave projektnim poslovima i timskim radom i sagledavanje realnih sistema i procesa neposrednim opažanjem i usmerenim razgovorom sa ekspertima iz proizvodne prakse.
Ocena i način polaganja
- Oblik ocenjivanja
- Poeni
- Aktivnost u toku predavanja
- 5
- Praktična nastava
- 15
- Kolokvijum(i)
- Seminar(i)
- 50
- Ukupno
- 100
